Leírás
XK Wltoys V912-A fémvázas négycsatornás single rotoros helikopter, magasságtartó automatával és moduláris akkuval
A WL-toys, mint márka, többször bizonyított, annak idején is mikor kb. 2014.-ben megalkotta még ma is népszerűségnek örvendő v912-es scale helikopter modellt. Aztán létrejött az XK inovatons márka ami gyakorlatilag a WLtoys leányvállalata volt. Azt telt múlt az idő és a két márka teljesen egybe olvad ez lett az XK Wltech. A v912.-es helikopter után kb. 8 évvel megjelent a V912-es új avagy ráncfelvarrott változata a V912-A személyében.
Nagyon izgatottan vártuk az új jövevényt hogy mivel fog többet nyújtani a nagy mullal rendelkező elődmotelhez képest. Ahhoz, hogy egy gépnek sikere legyen, megbízhatónak, strapabírónak kell lennie, és többet kell kínálnia a versenytársainál azonos, vagy olcsóbb áron. A következő sorokban kiderül, mi volt a tapasztalatunk ezzel a géppel.
A doboz mérete érdekes módon elég nagyra és tágasra sikeredet , így minden könnyedén elfér benne. Végre nem kell kirángatni a hézag nélkül betuszkolt hungarocell blokokat, és nem kell küzdeni a drótok elvágásával. Hanem a karton doboz egyszerűen felfelé kinyilik és az átlátszó műanyag zárófedélt levéve mindenhez könnyedén hozzáférünk. A gép felépítése nincs túlbonyolítva, egy esetleges javítás folyamán bármihez pillanatok alatt hozzáférhetünk. Az anyaghasználat az árkategóriában nagyon jó, ellenálló műanyagokat, és fémet látni mindenütt. A későbbi töréstesztek során sem csalódtunk az összeszerelésben, a gép jól bírta a nyúzást.
Gyakorlatilag egy laikusnak szinte egy-az egyben úgy néz ki mint a régi modell csak piros színbe pompázik. Valójában felépítésben szinte megegyezik jó pár alkatrész akár teljes mértékben csereszavazós lehet. Még konkrétan nem tudom mert még nem volt időm elmélyülni az új modellben hisz a leírás előtti napon sikerült vele két akkut teljesen lemeríteni.
A távirányító teljes új darab, a digitális LCD mely pár alapfunkcióval szolgát, sajnos a múlt fényébe vész. És egy új XK távirányítóval operál gyártó, ami váljuk be nem az XK privilég kategóriában foglal helyett.
Hanem egy egyszerű és nagyszerű távirányító jó érzékenységekkel rendelkző botkormányokkal, és elég jól kézben tartható mérettel. A távirányító nem a megszokott 4 ceruzaelemes fajta, hanem hattal működik.
Hatótávolságilag bőven hozza az elődmodellnél megszokottakat.
Az első nagy újítás az akkumulátor, ami már nem a hagyományosan megszokott darab ami egy be-táp kábellel piros-fekete van ellátva illetve egy másik 3 erű kábel ami meg a balanszeres töltésért szolgál.
Az új akkuból összesen csak három ér jön ki mivel egy nyáklapba végződik és egy zárttokban kap helyet. Tehát töltéskor le kell pattintani a kabint a helikopterről ami első pár alkalommal nem járatódik be kissé nehézkes. És gyakorlatilag mint egy kazettát ki lehet venni. Utána ennek oldalán találunk egy micro USB csatlakozót erre kell rádugni a melléket töltő kábelt melynek másik vége hagyományos méretű USB. Ha így feltöltve az akkukazettát egy laza mozdulattal betoljuk a helyére a kabint visszapattintjuk és már készen is áll a startra. Az új telep jóval nagyobb az elődnél megszokottnál nem 850mAh hanem 1300mAh.
A gép alapból kicsit nehezebb az elődmodellnél a megnövelt akkukaparításnak köszönhetően pár perccel tovább bírja a levegőben.
A második nagy újítás a vezérlésben rejlik, a gép megkapta a mostanság annyira elterjedt barometrikus szenzort azaz magasságtartó automatát. Ez annyit jelent hogy a gázkar is rugós nem csak kormánykar így ha elengedjük a gázkart a levegőbe a helikopter egymagasságba lebeg így egy kezdő pilótának nem kell a gázkarral bajlódnia tanuláskor hanem teljes mértékbe az irányító karra tud fokuszálni.
Így könnyebb a helikopter vezetésének elsajátítása.
Persze ez mellett helyt kapott a gombnyomásra történő felszállás és landolás is. Ha felszálláskor megnyomom ezt a gombot akkor a heli felemelkedik kb. másfél méter magasságba majd ott lebeg. Ha fen a levegőben nyomom meg akkor pedig addig ereszkedik a gép míg földet nem ér.
Ha valaki ilyennel kezd, valószínűleg nem lesz képes úgy ráunni, mint ahogy a koaxhelikre rá szoktak. Az intenzív döntések és az egyrotoros felépítés alkalmassá teszik a gépet a kültéri repülésre még akkor is, ha nincs szélcsend.
A helikopter felépítése sem hagy maga után kívánni valót. A rotorfej, és a főbb alkatrészek kellően erős anyagból készültek, nem egyszerű tropára tenni a kicsikét. Az egyik kolléga egy fán szabályszerűen átrepült vele…
Repülés terén a WLtoys új üdvöskéje a V912-A elég precízen vezethető. Beltéren kisebb helységekben nagyon jól manöverzhető, a szervó karok tökéletesen reagálnak a legkisebb mozgásra is. A helikopter
legkisebb beúszásai is elég könnyedén korrigálható, mivel nem nagyon úszkál a kicsike lebegtetés közben.
Kültéren a wl heli viselkedése elég meggyőző, itt legjobban az MJX F645-ös gépéhez tudjuk hasonlítani, aminek mozgása kissé kockásabb, wl –es helivel sokkal könnyebb szép nyolcasokat leírni ez valamelyest talán a gép méretének is köszönhető, mert a v912-A-es kisebb helikopter.
Ennek ellenére szelesebb időben is ugyan úgy megállja helyét, mint az F645-ös. Tehát kültéren kellően dinamikus és gyors helikoptert ismerhetünk meg a V912-A-es helikopter személyében.
Mindent összevetve a v912-A egy kiváló első vagy második helikopter, amivel rengeteget lehet fejlődni a repülés terén. Bátran ajánljuk ezt a modellt mindenkinek, aki kevés tapasztalattal rendelkezik a helikopterezés terén, hiszen egyszerűen kezelhető, és meglehetősen strapabíró gép.
Irányítás:
gázkar előre hátra mozgatásával gáz fel-le.
gázkar jobbra balra mozgatásával jobbra-balra menet.
irányváltó kar előre hátra mozgatásával előre-hátra menet.
irányváltó kar jobbra balra mozgatásával jobbra-balra forgás a tengely körül .
A GYRO pedig annyit jelent, hogy a helikopter elektronikájába be van építve egy elektromos szabályzó rendszer, mely a tengely körüli forgást automatán szabályozza. Ez végett repülés közben a helikopter nem ténfereg jobbra-balra, hanem stabilan egyhelyben lebeg mindenféle beavatkozás nélkül csak a gáz kart kell szinten tartani.
Paraméterek
WLtoys V912-A termék műszaki adatai | |
Maximális hatótávolság | 200m. |
Törzs hossza | 410mm. |
Teljes hossz | 520mm. |
Törzs magasság | 160mm. |
Törzs szélesség | 60mm. |
Törzs szélesség a talpíveknél | 80mm |
Főrotorátmérő | 395mm. |
Farokrotorátmérő | 127mm. |
Adó méret (H x Sz x M) | 140mm x 140mm x 44mm. |
Adó működés | 6 db AA elem vagy AA típusú akkumulátor (nem tartozék). |
Töltési idő | kb. 60perc. |
Repülési idő | kb. 10-12 perc. |
Nettó súly | 274g (akku nélkül). |
Teljes súly akkumulátorral együtt | 342g. |
Akkumulátor | 7,4V 1300mAh. LI-poly. (moduláris) |
A csomag tartalma | |
1 db Wltoys VL912-A tipusú helikopter | |
1 db rádió távirányító 2.4Ghz. | |
1 db USB töltőkábel | |
1db akkumulátor (moduláris) | |
1db angol nyelvű leírás | |
1pár tartalék főrotorlapát | |
1db tartalék faroklapát | |
1db csavarhúzó | |
Repülésre kész állapotban érkezik! |
További tulajdonságok