Leírás
Wltoys Storm Crawler 12429 Lipo Proporcionális vezérlés, 4 kerék meghajtás max 40 km/h.
A gyártónál találkoztunk már 1:10 méretarányú modelljével, ez pedig 1:12 a két méret között szinte elenyésző a különbség, hogy ha a "WLtoys VIOLENCE" modelljeihez hasonlítom.
A szerkezeti különbségek viszont azonnal feltűnnek. Nincs független hátsó felfüggesztés.
Az autót a hátára fordítva merev hidas, sziklamászó autókat idéző hátsó felfüggesztést találunk.
Kardántengelyen keresztül hajtott a hátsó két kerék, a fogaskerekek tokozása tökéletesen zárt.
Elől már a jól bevált független felfüggesztést találjuk.
A futómű felépítéséből adódóan igazi kihívást jelent a vezérlése normál terepeken is, ami nem baj, sőt jó is, hogy az autózás ne unalmas legyen, hanem igazi élménnyé változzon.
Össz kerék meghajtás és a nagy teljesítmény igazi vezetői kihívást jelent.
Mely nem teszi unalmassá az autózást pár akksi töltés után.
Hanem vezetése folyamatos tanulást és kihívást jelent minden egyes sofőrnek.
A hátsó merev híddal ötvözve egy agilis, könnyen csúsztatható, jól kitapintható határokkal rendelkező autót eredményez, aminek nagy élmény a vezetése.
A tapadás elvesztéséhez tehát nem kell a világ összes motor ereje.
Ennek ellenére nagyon sok áll az említett erőforrásból a rendelkezésünkre.
Erősebb kanyarokban gyorsításnál elő-elő fordul, hogy az ívbelső első kerék elemelkedik a talajtól.
A végsebesség a gyártó szerint 40 km/h.
Ez hihetőnek tűnik, hiszen a kicsit le harcoltabb tesztautónkat az említett L959 modellből az új Storm Crawler úgy hagyja le, mintha az egy helyben állna.
Mint amikor egy Trabanttal kocsikázva elhajt mellettünk egy AMG Mercédes és azt hisszük hogy egyhelyben állunk!
Na jó… elég durva túlzással, de a különbség tényleg szembetűnő.
Természetesen nagyon fontos, hogy egy autó gyors legyen, de ez önmagában nagyon nem elég.
Egy autó legyen tartós és ergonomikus, könnyen használható.
Ne csak öt percet menjen két töltés vagy két szerviz között, és ne hagyjon ki a rádió 10 méter után.
Könnyűnek tűnik elmondani, hogy ne legyen semmi konstrukciós probléma, de sajnos a gyakorlatból már ismerjük, hogy ez korán sincs mindig így. Itt látszik, hogy minden alkatrész vastag, kicsit túltervezett.
A merev híd miatt nincs hátsó kerékagy-törés, és a gépházakat megbontva örömmel tapasztaltuk, hogy a fogaskerékház minden egyes fogaskerék bő kenést kapott illetve elég jó minőségűre sikeredtek.
A fogaskerék-zabálás problémája tehát megoldottnak tekinthető.
További érdekesség, hogy a hátsó differenciálmű zárt, így még izgágább a modell, könnyebben csúsztatható.
Az akkumulátor kapacitása nem nőtt az előző 1:12-es modellhez képest, de biztos, hogy valamit elkövettek a WL-nél ezen a téren is.
Mert a menet idő nem romlott ahhoz képest sem, hogy a régi autó kétkerék meghajtású volt ez meg 4 kerék. Illetve a végsebesség is bő 5-10 m/h.-val .gyorsabb!
Egymásnak adogatva a távirányítót, kicsit vezetés közben beszélgetve simán kijött a húsz perc játékidő is úgy, hogy a végén még bőven nagyot gyorsult az autó.
A töltés sajnos kicsit sokáig tart, de egy második akkumulátort beszerezhetünk később a játékidő megtöbbszörözéséért.
A távirányító hatótávolságát is volt alkalmunk letesztelni.
A hivatalos 120 méterig nem mentünk el, mert ilyen távolságból már semmi nem látszott az autóból.
Amíg kényelmesnek ítéltük, 60-80 méteren még nagyon stabil volt a vétel.
Még egy dolgot fontos megemlíteni a WL-toys 12429 Storm Crawlerrel kapcsolatban.
A hátsó zárt differenciálmű, erős motor, erős fogaskerekek és jó akkumulátor kapacitás nem csak aszfaltra és könnyebb terepre teszik alkalmassá a modellt.
Ezekkel a tulajdonságokkal nem riad vissza a kisebb mászni valóktól sem. Az összkerék meghajtás eleje könnyedén irányba állítja a modellt, hogy aztán a zárt differenciálművön hajtott hátsó kerekekkel bárhol felkaptassunk.
Kicsit olyan élmény volt kézbe venni és meghajtani, szétszedni ezt a modellt, mintha a gyártó bocsánatot kérne. Sok olyan problémát megoldott a gyártó amely a régi széria sajátos hibái voltak. Ilyen volt a nagyon könnyen ledarálható fogaskerék, az L303 könnyen kitörő kerékagyai. Leégtek az L969 szabályzói, vagy beáztak? Megoldottuk, az új modell sokkal zártabb. Kezdem elhinni, hogy nem mindegy nekik, hogy elégedetten távozik-e a vevő. Egy biztos: ezektől az újításoktól a vásárlók, és így a mi vásárlóink is garantáltan elégedettebbek lesznek majd. De nyilván majd a gyakorlat igazolja, hogy ennél a gépezetnél melyek lesznek a fogaskerék leggyengébb láncszemei, amelyek ütközés vagy borulás és egyéb ok során a leghamarabb sérülnek, és új alkatészt kell vásárolni hozzá. Modellünk jó sokáig működhessen. Persze nagyon sokat számít, mennyit gyepáljuk a járgányt, tehát milyen módon szórakozunk vele.
Egy pár gondlat a számozásról….
Nem értem a logikát, de komolyan. A Wltoys össze-vissza számoz. Eddig megszoktuk, hogy adott egy betű, három szám. A343, A949, K969, L959 és így tovább. Erre most megkapunk egy teljesen más rendszert, mint amit eddig megszokhattunk. Jelenthet ez valami újat a modell felépítését tekintve is? Pontosan!
Kézbe véve egyből feltűnnek a különbségek.
Jellemzők:
-Teljes proporcionális vezérléssel, ami annyit jelent amennyi gázt adunk pont annyival halad, illetve a kerék kitérésnél is ugyan ez. (Tehát tudunk vele épp úgy lassan haladni, mint gyorsan is).
- 1:12 méretarányú formatervezés, akárcsak egy apró, valódi versenyautó.
- 2,4 GHz-es pisztoly formájú prémium távirányító.
- Megnövelt és zavarmentes hatótávolság.
- Nagyteljesítményű döbbenetes méretű 540-es kefés motor, mely meghökkentő teljesítménnyel párosul.
- Akár 40 km/h maximális végsebesség.
- Valósághű őszkerék meghajtás.
- 3 az 1-ben nagy teljesítményű elektronikus sebességszabályozó.
- Szuper hajlékony műszaki anyagokat alkalmaznak a test előállításához.
- A gumiabroncsok gyártásához szuper kopásálló gumit használnak.
- Alkalmas elsősorban off road azaz terep autózásra, hatalmas végsebessége proporcionális vezérlése hatalmas élvezetet nyújt akár sima aszfalton is.
Paraméterek
XK Innovations Rock Crawler 12429, 4WD autó műszaki adatok | |
Teljes hosszúság | 400mm. |
Alváz hossza felfüggesztések nélkül | 200mm. |
Alváz szélessége | 120mm. |
Kerék távolság külső | 260mm. |
Kerék széllesség | 40mm. |
Kerék átmérő | 105mm. |
Magasság | 200mm. |
Alváz méretei | 200mmX120mm. |
Tengely távolság | 215mm. |
Méretarány | 1:12. |
Meghajtás | 4WD azaz 4 kerék meghajtás. |
Felhasználás | offroad. |
Maximális végsebesség | 40km/h. |
Maximális hatótávolság | kb. 120m. |
Menet idő | kb. 12-13perc. |
Töltési idő | 3óra. |
Adó méret (H x Sz x M) | 155-200X35-135X25-95mmm. |
Adó működés | 4 db AA elem vagy AA típusú akkumulátor (nem tartozék). |
Nettó súly | 1728g (akku nélkül). |
Teljes súly akkumulátorral együtt | 1822g. |
Akkumulátor | Li-poly 7,4V 1500mAh. |
Gyártó | WLtoys |
Motor | 540 szálcsiszolt kefés motor |
Állapot | komplett készlet |
A csomag tartalma | |
1db XK Innovations Rock Crawler 12429 autó menetkészre szerelve | |
1db 2.4Ghz távirányító (pisztoly formájú) | |
1db Li-poly 7,4V 1500mAh. | |
1db Li-poly USB töltő | |
1db kerékkulcs | |
1db csavarhúzó | |
1db angol nyelvű leírás |
További tulajdonságok