Leírás
XHL Truggy gyors erős és szinte elnyűhetetlen igazi mindenes autó.
Az autó borulásai, koccanásai esetén könnyen görcsbe rándulhat a gyomrunk. Ez ugyanis sok olcsó, kínai autó végét jelentheti. Nem elég, hogy itt a konstrukció erősebb, és nagyságrendekkel többet bír az autó, így nem kell minden egyes rosszul megtervezett manőver után, alkatrész utánpótlásról gondoskodnunk. Tehát tényleg egy igazi strapabíró modellről van szó, ha viszont ha valami elem mégis cserére szorul, akkor is az ALAMODELL.-nél megrendelhető, vagy beszerezhető. A modellek az autóiparban is használt teljesen független kerékfelfüggesztéssel rendelkeznek. Aki nagyon eszeveszettül profi autót keres, az ne is olvasson tovább, a kormányszög, kerékdőlés, szét és összetartás ezen a modellen nem állíthatók. Ez egy elsősorban belépőszintű, kezdőknek való autó, ami a teljesen fokozatmentes (azaz proporcionális) irányításával és mintegy 40 km-s végsebességével igencsak meg tudja, lepni a vásárlót ugyanis a nagy gyorsaság mellett nagyon jól lehet vele farolni és még fánkozni (egy helyben forogva) is. De ha ez nem elég akkor 4-es szintű IPX vízállósággal is rendelkezik! Ami annyit takar, hogy esőben is lehet vele veretni és a pocsolyákat is bírja! Persze ami nem lepi el.
Kasztniból itt 2 színből választhatunk. Létezik Kék-Fekete és Piros-Fekete is, ami már szinte a védjegyévé vált.
A kasztni nem csupán a külső borítást jelenti: más típusú gumikat is takar. Így fordulhat elő, hogy az egyszerű, egységes hajtáslánc három gyökeresen eltérő modellt is ki tud szolgálni. A monster truck (XLH9115) előnye a nagy hasmagasság és nagyobb kerekek, aminek segítségével szinte mindenhol elmegy, a buggyé (XLH9120) a kiváló fordulékonyság és stabilitás, homokosabb murvásabb utakon tökéletesen helytáll, amit a keskeny gumiknak köszönheti. A truggy (XLH9116) pedig igazi aszfaltra termett fenegyerek. A hosszúkás felépítésével a legkevésbé borulékonyabb, és a legstabilabb. Természetesen ez ennyivel alacsonyabb hasmagasságot is jelent: persze ő is megállja helyét terepen, de az alacsonyabb váz miatt kissé másképp viselkedik, de ugratásra ez a típus is kimagaslóan jó.
A távirányító mind a három modellnél megegyező, ami nem baj, hisz kifejezetten kényelmes és a 2.4GHz-es megoldás, melyeket a repülőknél már évek óta használnak, itt is remek hatótávolságot biztosítanak, így hát feltehető a költői kérdés: „A jón miért változtatna az ember?”.
Mint a termékek jó részénél, itt is érdemes tölteni egy keveset az akkumulátorokba, mielőtt kipróbáljuk a bestiát.
Autó elindítva, táv összehangolva és már indulhatunk is meghódítani az utakat. Rendkívül precíz irányítással bír a szerkezet, a kormánykerék legkisebb elmozdítására rögtön reagál az autó.
Nem kell Emerson Fittipaldinak vagy Michael Schumachernek lennünk, hogy magabiztossággal vezessük a kocsit.
Kis gyakorlással elég szép manővereket sajátíthatunk el.
Proporcionális vezérlésnek köszönhetően az elején egész lassú tempónál próbálgathatjuk az autó képességeit, de ha elég magabiztosságat gyűjtöttünk, kihajthatjuk belőle akár a 40km/h-ás sebességet, amit elektromos autónál nem semmi teljesítmény.
Sokkal nagyobb szélességű és kicsit nagyobb átmérőjű kerekeinek köszönhetően jobban és magabiztosabban tartja magát az úton.
Az 1500-ös akksinak köszönhetően több, mint 10 percig nyúzhatjuk a gépszörnyeteget. A töltési idő sem vészes, másfél-két óra múlva már indíthatjuk is útjára autónkat.
Az autók esetében egy dologról még nem beszéltünk: a szerelhetőségről. Egy 40km/h-ra képes autó esetén, ha az ember folyamatosan tövig húzza a gázt, beszélhetünk kopó alkatrészekről. Kellő odafigyeléssel a fenntartás költsége redukálható a fogaskerék és a gumik időszakos cseréjére. A csere könnyen elvégezhető, otthon is. A porvédelem a ház esetében is kifejezett jól sikerült, így nem kell tartanunk attól, hogy pár poros start illetve játék után rögtön fogaskerék szettet kellene cserélnünk. Sajnos, minél jobban védve vannak ezen alkatrészek, annál nehezebb a hozzáférés. Ez alatt azt kell érteni, hogy sokkal tovább tart egy negyven réteg alatt bújtatott fogaskereket kicserélni, mint egy olyat, ami gyakorlatilag kilóg. Cserébe kevesebb kosz és szennyezés rövidíti az élettartamát.
Az XLH az asztalra ismét egy kiváló modellt tett. Strapabíró, és mégis gyors. Mindenkinek, aki valaha szeretne belekóstolni a modellezés világába, kötelező.
Összességében:
Bárkinek, aki távirányítású autót keres, melynek főbb tulajdonságai a gyorsaság, strapabíróság és megbízhatóság, csak ajánlani tudjuk. Komolyabb terepen is könnyedén megállja a helyét, így hihetetlen vezetési élményt tud nyújtani. Nem kell haladó vagy profi pilótának lenni a működtetéséhez, elég gyorsan beletanulhat mindenki a modellezés e válfajába ezzel a gépszörnyeteggel.
XLH 1:12 R/C autó főbb tulajdonságai:
-3cellás korszerű LIFE akkumulátor a hatalmas teljesítmény érdekében.
-Maximális végsebesség akár 40km.
-Nagy hatótávolságú 2.4GHz-es rádió távirányító.
-Hatékony digitális szervós vezérlésű kormányzás.
-A gumiabroncsok gyártásához szuper kopásálló gumit használnak.
-3 az 1-ben nagy teljesítményű elektronikus sebességszabályozó.
-Funkció: Kormánykerék jobbra-balra menet, ravasz előre-hátra menetet.
-1:12 méretarányú formatervezés, akárcsak egy kicsinyített autó.
-Teljes proporcionális vezérléssel, ami annyit jelent amennyi gázt adunk pont annyival halad, illetve a kerék kitérésnél is ugyan ez. (Tehát tudunk vele épp úgy lassan haladni, mint gyorsan is).
-Parádésan strapabíró anyagokból készült így kifejezetten jól fogja bírni az ütközéseket és a borulásokat.
-Egy igazi mindenes autó ugyan úgy negálja helyét terepen mint sima betonon, ez mellett driftelésre is kiváló.
-IP X.-es vízállóság, ami annyit jelent esős időben akár pocsolyákban is lehet vele autózni megfelelő karbantartás mellett.
Paraméterek
XLH 9116 Truggy autó műszaki adatok | |
Hosszúság | 290mm. |
Szélesség | 260mm. |
Kerék távolság (külső) | 255mm. |
Kerék szélesség | 50mm. |
Kerék átmérő | 100-105mm. |
Magasság | 145-150mm. |
Alváz méretei | 245mmX95mm. |
Tengely távolság | 160mm. |
Méretarány | 1:12. |
Meghajtás | 2WD. |
Felhasználás | offroad. |
Maximális végsebesség | 35-40km. |
Maximális hatótávolság | 80-130m. |
Menet idő | kb. 12-15perc. |
Töltési idő | 80perc. |
Max végsebesség | 38-42km |
Akkumulátor | 9,6V 700mAh. |
Táv méret (H x Sz x M) | 235*55*90. |
Táv működés | 2 db AA elem vagy AA típusú akkumulátor (nem tartozék). |
Nettó súly | 1080g (akku nélkül). |
Teljes súly akkumulátorral együtt | 1150g. |
Gyártó | XLH. |
Motor | kefés. |
Állapot | komplett készlet. |
A csomag tartalma | |
1 db. XLH9116 Truggy autó menetkészre szerelve | |
1 db. 2.4Ghz távirányító (pisztoly formájú) | |
1 db. LI-Fe akkumulátor 9,6V 700mAh | |
1 db. USB 3 LED-es visszajelzésű töltő | |
1 db. csavarhúzó | |
1 szett tartalék sasszeg | |
1 szett tartalék fogaskerék | |
1db angol nyelvű leírás | |
Menetkészre szerelve érkezik, csak be kell rakni az akkut az autóba, és elemet a távirányítóba és kezdődhet a móka. | |
A távirányítóba való két ceruza elemet a szett nem tartalmazza! |
További tulajdonságok