Leírás
SYMA S5H (HOVER) mikroheli 2.4GHz! automata magasság és fel-le szálló funkcióval.
A Syma gyártó a koax rotoros helikopterek egyik úttöröjének számít a piacon.
Talán 2008-at írhatunk mikkor a SYMA előrukkolt az első 3 csatornás koaxrotoros mini helikopterével ami kinézetre eléggé hasonló volt a jelenlegi modellhez. Itt is adott volt az emelkedés-süllyedés jobbra-balra forgás, előre-hátra menet. Az egyetlen nagy problémát a giroszkóp hiánya jelentette.
Ami miatt nagyon, nagyon gyakoroltnak és rutinosnak kellett leni hogy a helikopter repülés közbe ne kezdjen el bepörögni mintha muszáj lenne….
Aztán 2010 a radikális változás éve megjelent a SYMA S107G mint a neve is jelzi „G” mint giroszkóp innentől kezdve megszűnt a jobbra-balra ténfergés sokkal könnyebben elsajátíthatóvá vált a repülés.
Innentől kezdve beírta magát a syma S107g a történelembe a mai napig egyik legnagyobb mennyiségben eladott helikopterről beszélünk ami mind a mai napig kapható.
Eme legenda leváltására született egyik alternatíva jelenlegi teszt alanyuk a SYMA S5H.
Nézzük is az új jövevényt az S5H a SYMA drónóknál ismert távirányítóval érkezik.
Ami nem is baj egy jól bevált távról van szó. A botkormányok ehhez a géphez nagyon is megfelelő érzékenységűek az új 2.4GHz.-es szabványnak köszönhetően nagyon stabil jel átvitelt tesz lehetővé így a régi infrás modellhez képest gigászi a változás mint hatótávban, az árnyékolásról nem is beszélve.
A két botkormányon kívül amiből a baloldali az emelkedés-süllyedés, a jobb oldali előre-hátra menet és a jobbra-balra forgás a tengely körül.
Szóval ez között helyet kapott a ki-be kapcsoló gomb. A távirányító jobb és bal tetején újabb két-két darab gomb. Amiből a hátsó kettő a tengely körüli forgás trimmelése. De itt szeretném megjegyezni hogy a gépbe olyan giroszkóp került beépítésre, hogy a helikopternek esze ágába se jut magától I úgy elfordulnia a tengelye körül. Mondhatnánk olyan stabil, hogy erre a két gombra nem igazán lesz szükségünk.
A mási kettő gomb az egyik a lassú és gyors repülési módválasztó ilyenkor a farok rotor intenzívebben hajt és a forgás irányok is gyorsabbak. A másik pedig a gombnyomásra történő felszállás és egyben a landolás gombja is.
Az S5H helikopter örökölte nagyjából az előző modellek méreteit. Súlya viszont könnyebb lett. Ez köszönhető az alu részek elhagyásának így a modell strapabíróbb lett. Mivel az alumínium az illesztéseknél hajlamosabb a törésre. Így mondhatjuk a modell könnyebb és strapabíróbb lett.
Sajnos a gyártó ezt a könnyebb dolgot meglovagolva 150mAh. helyett csak 100mAh.-s akkut pakol a helibe, így is repülési időben kb. 40 másodperccel többet repül az előd modellnél.
Most gondoljunk bele ha a Syma a régi akkuval hagyta volna....
Utólag beszerezhető egyébként hozzá 150mAh vagy 180mAh tuning akku amivel a repülési idő maximum 70%-al megnövelhető. E fölött már nem érdemes gondolkodni mert a tetemesebb plusz súly már rontani fogja a repídőt és a gép motorjai is túl magasan fognak forogni ami a szénkefe károsodásához vezethet.
A csomag részét képzi az USB töltő és a már, már megszokott tartalék farokrotor lapát.
Repülés közben a gépet és a távot bekapcsolva már indulhat is a repülés persze ha gép fel van töltve és elem is van a távirányítóban. Csak megnyomjuk az automata felszállási gombot beltéren és a gép felrepül kb. 1 méter magasságba és ott lebeg minimális elúszással hosszú ideig. Egyszerűen bámulatos, hogy koaxrotoros heli ide fejlődött. Nagyon precízen repül a giroszkóp teszi a dolgát még hosszú percek leforgása alatt semmozdul el magától a farokrész. Aztán megnyomjuk a landolás gombot és leszáll magától és megáll.
Kültére nem igazán javasolt a kisméretű koaxrotoros kialakítás végett. De szélcsendben ott is repül. De ott magasról ha kibillen az egyensúlyából a nem megfelelő irányítás végett jobban is törhet. Mert pár méter magasságból nagyon jól bírja a potyogásokat. De nem tíz méterről.....
Javasolt minden kezdő haladó játékos felhasználóknak egyaránt téli hideg estéken némi játék céljából.
Irányítás:
Bal oldali botkormány
gázkar (fel-le)
Jobb oldali botkormány
előre hátra mozgatásával előre-hátra menet
jobbra balra mozgatásával jobbra-balra forgás a tengely körül
A GYRO pedig annyit jelent, hogy a helikopter elektronikájába be van építve egy elektromos szabályzó rendszer, mely a tengely körüli forgást automatán szabályozza.
Ez végett repülés közben a helikopter nem ténfereg jobbra-balra, hanem stabilan egyhelyben lebeg mindenféle beavatkozás nélkül csak a gáz kart kell szinten tartani.
SYMA S5H helikopter főbb jellemzők:
- Az infra vörös távirányítást felváltotta a 2.4GHz.-es rádió!!!
-Így már nem okoz problémát a napsütés és a takarás irányítás közben, mert az infrás heliknél ha távot keresztülsütötte a nap a jel azonnal megszakadt, a hatótávolság minimum a négyszerese az előd modellekhez képest.
-A szórt spektrumú adásmód lehetővé teszi, hogy akár több tucat helikopter tartózkodjon a levegőben egymás zavarása nélkül. Mivel az adó és a vevő képes automatikus frekvenciaváltásra!
- Magasságtartó automata: A beépített barometrikus szenzornak köszönhetően, a helikopter képes a levegőben megtartani automatikusan magasságát ha elengedjük a gázkart.
-Gombnyomásra történő automatikus felszállás/landolás.
- Ultra kisméretű beépített giroszkóp az extrém stabil repülés érdekében, ami megakadályozza irányítás közben a heli ténfergését azaz a tengely körüli forgását.
- Repülésre kész állapotban érkezik, a csomag tartalmazza az USB töltőt kábelt, a helikoptert, a távirányítót és a tartalék farok lapátot is.
- Profi kidolgozású karcsú vonalvezetésű kabin LED-es helyzetjelző világítással.
- Ultra stabil koax rotoros kivitel elsősorban beltéri használatra.
- Extrém könnyű, extra flexibilis géptest a tartósságért és stabil és könnyed repülés érdekében.
-Magas fordulatszámú strapabíró villanymotor a stabil működéshez
- Jó minőségű Li-Po akkumulátor garantálja a hosszú és energikus repülést.
- USB-s töltőkábel a gyors töltéshez bármilyen USB-s eszközről.
- Fekete és piros színekben elérhető
Paraméterek
SYMA S5H műszaki adatok | |
Maximális hatótávolság | kb. 50m. |
Teljes hossza | 220mm. |
Törzs hossz | 190mm. |
Törzs magasság | 105mm. |
Törzs szélesség | 30mm. |
Törzs szélesség a talpívnél | 35mm |
Főrotorátmérő | 180mm. |
Farokrotorátmérő | 31mm. |
Adó méret (H x Sz x M) | 125mm x 100-115mm x 30-45mm. |
Adó működés | 4 db AA elem vagy AA típusú akkumulátor (nem tartozék). |
Töltési idő | kb. 30-50perc. |
Repülési idő | kb. 8-9perc. |
Nettó súly | 27g (akku nélkül). |
Teljes súly akkumulátorral együtt | 31g. |
Akkumulátor | 3,7V 100mAh. LI-poly. |
Motorok | két fő és egy farok motor |
A csomag tartalma | |
1 db SYMA S5H típusú helikopter | |
1 db IR távirányító | |
1 db akku a helibe építve | |
1 db USB töltő | |
1db farokrotorlapát | |
1db angol nyelvű leírás | |
Repkész állapotban érkezik. | |
Profi választás kezdők számára! |
További tulajdonságok
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |