Leírás
Feilun FT007 Versenyhajó közepes 360 mm hosszú
Mit kapunk, ha a hatalmas ShenQiWei hajók motorját éppen csak egy kicsit megkurtítjuk, majd beletesszük egy alig két tenyérnyi lélekvesztőbe? A válasz döbbenetes teljesítmény, fantasztikus áron! És ha ez még nem lenne elég, az elmúlt két-három év nagy technológiai újításai mind belekerültek, így ez a hajó vált termékpalettánk egyik legjobb ár-érték arányú modelljévé.
A csomagban a hajó mellett, a távirányító, az akkumulátor, a töltő, egy állvány, és egy tartalék propeller foglalnak helyet. A csomagolás jól átgondolt, logikusan rendszerezi a tartozékokat, egy nagy piros pont a sok idegőrlő hungarocell kupac után. A hajó első látásra teljesen átlagosnak tűnik, ám jobban megnézve előbukkan a mindössze egy propeller, és a szervóval vezérelt kormánylapát. Az akkumulátor behelyezésére szolgáló szerviznyílás fedelét - azaz a hajó tetejét - lepattintva hozzáférünk a belsőségekhez. A szervo teljes értékű, ami azt jelenti, hogy fokozatmentes irányításra számíthatunk, és ha elöregedik egyszer, akkor biztosított a cseredarab, hiszen a Futaba által is használt szervocsatlakozó köszön vissza. A motor a hajóhoz képest hatalmas, rajta egy jókora plecsni mutatja, hogy a hőmérsékletéből adódóan nem érdemes tapperolni egy kiadós játék után. A kabintető nagyjából vízhatlanul záródik, ami kevéske víz belekerülhet a testbe, az a meghajtás természetéből adódik, nem szabad tőle megijedni.
A távirányító már a helikopterek nagy részénél megszokott 2.4 Ghz szabvánnyal üzemel, a jel abszolút interferencia és késleltetés mentes, plusz az egész alig fogyaszt valamit, és nem kell a méteres antennákat össze-vissza lóbálni.
Az akkumulátor egy újabb kellemes részlet: Lítiumos technológia, 700 mAh, és szabvány JST csatlakozó. Ez annyit tesz, hogy a hajó gyári töltőjével gyakorlatilag bármilyen kétcellás (7.4v) Li-ion akksit használhatunk, az üzemidőt - és a stabilitást - megnövelve. (persze bizonyos mérethatáron belül, mert a hajó befogadó képessége végleges. Memória effektus nincs, nem kell lemeríteni teljesen az akksit, sőt, a lítiumosok inkább a túlmerítésre érzékenyek, amiatt tönkre mehet.
A töltő egy teljesen egyszerű balanszeres darab, ez annyit jelent, hogy a cellák feszültségét egyenként állítja be a kívánt szintre. A töltés végét visszajelzi az eszköz, így óvva az akkumulátorainkat.
A vízre téve kimutatja a hajó a foga fehérjét, az árkategóriájában még sosem láttunk ilyen döbbenetes erőt, manőverezhetőséget, és ilyen kényelmes, 2.4-es adót. Bátran kijelenthetem, hogy a nyílt vízen is megállja a helyét, persze az alapvető törvényeket be kell tartani a kellemetlenségek elkerülése végett ( pl. nem fordulunk neki a hullámnak, et cetera...). Amikor eldöntöttük, hogy forgalmazzuk, úgy terveztük, hogy az üzlethez közeli szökőkútban majd bemutatjuk, mit is tud a masinéria. Na ez, szerintem elmarad, ugyanis egy 8m átmérőjű kör alakú vízfelszín ennek a szerkezetnek KEVÉS. Nagy medencében még el lehet vele lavírozni, de ajánlott nagyobb felületű, természetes vízzel próbálkozni, ott tudja magát igazán kifutni a kicsike. Eszeveszettül gyors, nem örülnék neki, ha egy ilyen a Balatonban eltalálna :)
Hajók. Balatoni gyerekként mondhatom, mindig nagy figyelmet kaptak a fürdőzők körében régen a gazdag külföldi turisták modellhajói, ahogy a vízen cikáztak. Egyszerűen megbabonázott minket a látvány. Néhányunk el is mormolt az orra alatt egy „nekem is kell egy ilyen”-t. Nos, ők lettek azok, akik összekuporgatott zsebpénzükből modellezőanyagokat vásároltak, és néhány próbálkozás után – lehetett ez sikeres vagy sikertelen – vagy feladták, vagy ők is a Balaton vizét szelték modelljeikkel. A nézelődők másik felének, akik kevesebb idővel bírnak, energiával, vagy csak nem az alkotás folyamata az, amire kíváncsiak – mint például az én esetemben, egészen idáig megmaradtak az olcsó, kínai
modellek, vagy a méregdrága sokszázezer forintos készletek, amiket – valljunk be – nem a magyar átlagpénztárcára szabtak.
Ahogy az idő múlt, és lassan felnőttünk, az akkori modellezők anyagai és technológiái lassan elavultak, a helyükbe újak léptek. Először drágábban, majd egyre csökkenő árral háttérbe szorítva a régi módszereket. Megindult az egységesítés korszaka. A hajóépítők száma folyamatosan fogy, míg a hajóké növekszik. Hogy is lehet ez? Az olcsóbb árfekvést elérve a modellezők kulcsra kész, úgynevezett RTR azaz ready to run – úgynevezett menetre kész hajókat kapnak, amik rendelkeznek alkatrészellátással, és jó teljesítménnyel, de mindenek felett a kezdők számára is egyszerű, világos és áttekinthető felépítéssel.
A Fteilun Ft007 – Ft008 és Ft009 is ilyen hajók. A 008 a legkisebb, a 007 közepes, míg a 009 jóval nagyobb méretet képvisel. Nem csak a méretük különbözik. Ahogy a hajókon méret szerint végighaladunk, egyre több kényelmi és technológiai előrelépésnek lehetünk szemtanúi. Különböző méretű és sebességű hajókról van szó, kiváló minőségben. A legfontosabb, ami megkülönbözteti őket, hogy mekkora vízfelületen lehet kihasználni a tudásukat igazán.
A Fteilun FT008 elsődleges helye a sekély, part menti vizekben, kisebb tavakon, illetve feszített víztükrű medencékben van. A kinézetét a nagytestvérektől örökölte, és a pozitívumok listája itt nem merül ki. A korábbi vetélytársnál ugyan egy – két ezressel drágább, de mentségére szóljon, hogy az árfolyamok ingadozásának köszönhetően most a nagy ellenlábas, ShenQiWay – Skorpio Boat is drágább. A hajó viszont minden forintot megér. A drága elemeken, amik nem adnak hozzá jelentősen egy ilyen hajó élvezeti értékéhez, spóroltak. Mit érne a fokozatmentes irányítás és a gigahertzes technológia egy elsősorban a gyerekeknek szánt hajón? Csak feleslegesen növelné a költségeket, hogy ha esetleg sikerül eláztatni, legalább még egy kicsit drágább legyen. Nem, ebbe nem mentek bele. Ennek megfelelően a modell nélkülözi a fokozatmentes irányítást és a megahertzes szabványon működik. Nem hiányzik azonban a lítium-polimer akkumulátor, ami a teljes élettartam alatt kiváló teljesítményt biztosít, és megfelelő tárolás mellett még évek múlva is elővehető és használható.
Kiváló továbbá a hajó formája és motorereje. Nagyobb kínai hajókat megszégyenítő sebességgel lódul meg a pici, ék alakú test, mely könnyedén szeli a vizet. A kormánylapát beavatkozása pedig drasztikus, vagy visszafogott, attól függően, hogy meghúzott gázzal próbálunk-e kanyarodni. Egy nyaraláson használt modellhajónak nem kell ennél többet tudnia. Kiváló összeszerelésével pedig biztosak lehetünk benne, hogy jóval többet kibír, mint a szakmabeliek. Meglehetősen jó ár/érték aránnyal rendelkező kezdő hajó.
Egy kicsit hosszabb, de nem sokkal vaskosabb alkat a 007. Ha tömören akarom összefoglalni, pontosan azt tudja, amit a 008 nem. Gigahertzes irányítás, amivel olyan messziről vezérelhetjük a hajót, ahol még épphogy csak látszik. És mellesleg, még jóval kevesebbet is fogyaszt. A modell továbbá léghűtéses motorral rendelkezik, ami pozitív az élettartamot tekintve. Akinek ajánlottuk az akkumulátor nagyobbra cserélését, mind meg volt elégedve ezzel a megoldással, hiszen a hűtésnek köszönhetően nem halálozott el a hajtáslánc. A nagyobb motornak köszönhetően pedig még a sebesség is érezhetően nagyobb. Ezt a hajót már nyugodtan kivihetjük a Balatonra, sokkal zártabb rendszerű és kezesebb, mint a kistesó.
Apropó, kezesség. A hajó teljesen fokozatmentes irányítással rendelkezik, és még szervo és gáztrimmeket is kapott. Precízen irányítható modell, ami kiválóan viselkedik nyugodtabb vizeken. A lítium akkumulátornak köszönhetően igazán erős, lobbanékony természetű, de a nagy motor hamar kiszívja az elspájzolt elektronokat. A mi érzésünk szerint a modellhez egy 1000mAh-1100mAh akkumulátor lett volna a legideálisabb. Egy belevaló modellezőnek viszont ez nem jelenthet problémát: a nagyobb akkumulátor befér, és könnyen beszerelhető utólag is. A célközönség itt már nem a 10 évnél fiatalabb korosztály. Ügyelnünk kell arra, hogy mindig felügyelet mellett játsszon vele a kölök. Precíz irányításával és kiváló menettulajdonságaival ez a hajó apuka szívébe is be fogja lopni magát!
A Fteilun FT009 szinte egyenesen „apuka játékszere”. Döntően egy nagyméretű hajóról van szó. Egy hajó, ami meggyőzi az egyszeri modellezőt, hogy nincs másra szüksége ezen kívül, ha egy igazán jót akar szórakozni. A kishajókkal ellentétben, amiket bátran ajánlhatunk kezdő modellezőknek és gyerekeknek egyaránt (linket ide), erről komolyan kijelenthető, hogy ez nem játék. Ez modell, aminek a kezelése felelősséggel kell, hogy járjon. Sebessége elérheti akár a 35km/h-t is!
A cég legnagyobb hajója – hahaha „zászlóshajója” – egy igen erős motorral és szervóval ellátott modell, ami a hosszú távú, tartós használatra kihegyezett teljesítmény érdekében kétcellás lítium-polimer típusú akkumulátort kapott.
Egyértelmű a gyártó célja, amit követett. Egy fenntartható modellt építeni, ami kiszolgálja teljesítmény tekintetében a vásárlók érdekeit.
Természetesen rendelkezik a kistestvér minden fejlesztésével. 2.4Ghz-es technológiát használ az adó és a vevő, amivel akár 100-150m távolságból is irányíthatjuk a modellt: bőven elegendő egy közepes horgásztó áthidalásához. A jel nem csak erősebb, de ellenállóbb is az interferenciával szemben.
A villanymotor itt is kefés, de egy jó nagy, 540-es darab. A méreten kívül a pozitívumok közé sorolható, hogy a motor rendelkezik vízhűtéssel, ami az élettartamot drasztikusan megnöveli a hűtés nélkül üzemelő hajókhoz képest.
A nagy motor és a főbb komponensek elhelyezésének eredményeképp a súlypont extrém alacsonyan van. Ez alatt azt kell érteni, hogy míg az FT007 talpra állításához szükség volt némi gázfröccsre, addig ez a hajó egyszerűen nem hajlandó felborulni. Ha mégis, akkor automatikusan talpra fog érkezni, így garantált, hogy nem kell utána menni. Ez akkor hasznos főleg, ha nem nyáron hajókázunk.
A móka garantált. A hajó haladáskor a vízből szinte teljesen kiemelkedik, és nagyon gyorsan és irányíthatóan szeli a habokat. Egyszerűen zavarba ejtő a sok kínai hajó után. Gyors, fordulékony és igazán harapós. Így lehet röviden jellemezni.
A műanyag test erős és ellenálló ABS műanyagból készült, ami egy frontális ütközéstől talán nem védi meg a test szerkezeti épségét – de hát könyörgöm, minek menne neki valaki a nyílt vízen frontálisan… - de mégis könnyű és jóval ellenállóbb, mint a kínai hajók hártyaszerű, sérülésre fokozottan hajlamos teste. És még az UV-t is jobban tűri, sokkal tovább tart, amíg pattanóssá, törékennyé válik. Ha mégis kész a baj, amire nem idén, de nem is jövőre lesz a tulajdonosnak gondja, elérhető egy kiváló alkatrészbázis a modellhez.
Ha gyereke 14 évnél idősebb – amennyiben neki szándékozik modellhajót vásárolni – bátran ajánlhatjuk ezt a modellt. És ha anyuka veszi meg, garantált a meglepetés apának és fiának egyaránt!
Paraméterek
Vitality FT007 hajó műszaki adatok | |
Teljes hosszúság | 360mm |
A hajótest hossza | 290mm |
Szélesség max | 85mm |
Magasság max | 90mm |
Meghajtás | motor + hajólapát |
Maximális végsebesség | 20-22km. |
Maximális hatótávolság | 150-200m. |
Menet idő | kb. 9-12perc |
Töltési idő | 50perc |
Adó méret (H x Sz x M) | 170-230X45-140X30-85mmm |
Adó működés | 6 db AA elem vagy AA típusú akkumulátor (nem tartozék). |
Nettó súly | 273g (akku nélkül). |
Teljes súly akkumulátorral együtt | 310g |
Motor | 370-es kefés |
Szervóvezérelt hajólapát | |
Teljes proporcinális irányítási lehetőséggel | |
Állapot | komplett készlet |
A csomag tartalma | |
1db Vitality FT007 hajó menetkészre szerelve | |
1db 2.4Ghz távirányító (pisztoly formájú) | |
1db LI-Poly akkumulátor 7,4V 700mAh | |
1db 220V-os hálózati töltő | |
1db tartalék hajócsavar | |
1db orrkúp | |
1db angol nyelvű leírás | |
A dobozból csak ki kell venni, az akkumulátort feltölteni, és már mehet is a móka..... | |
Szükséges kiegészítők | |
Távirányító működtetése | 6 db AA elem vagy AA típusú akkumulátor szükséges. (nem tartozék). |
További tulajdonságok